2 september 2017

En layout med Bombay Sunset från Kaisercraft


Ibland när man ska fotas så dyker det upp en nyfiken en som bara vill vara med så då får jag väl bjuda på det :)






Jag har gjort en layout med Bombay Sunset från Kaisercraft. Den här gången har jag först penslat på vit gesso över hela bakgrunden så att det mönstrade pappret bara skymtar igenom. Sedan har jag lagt på cirklar lite slumpmässigt med en mask från Vicki Boutin Mixed Media och därefter dekorerat sparsamt med detaljer och stämplar från Bombay unset. En liten fotomåtta i Burlap som blivit över från min Dina Oakley Art Journal kom också med.






Material:
Kaisercraft - Bombay Sunset - Collectables Cardstock Die-Cuts
Kaisercraft - Bombay Sunset - Paper Pack 12X12
Kaisercraft - Bombay Sunset - Paper Pad 6.5X6.5
Kaisercraft - Bombay Sunset - Clear Stamps
Kaisercraft - Bombay Sunset - Dies & Stamps
Vicki Boutin - Mixed Media Stencil 3 Pack - Circle
Gesso




#DESIGNinPAPERS #Mittkreativakaos #Kaisercraft #BombaySunset #VickiBoutin #MixedMedia

Inga kommentarer: